Flaga i godło Rzeczypospolitej Polskiej

Powiat Przasnyski informuje, że zrealizował roboty budowlane z udziałem dofinansowania ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg na realizację w roku 2024 w ramach zadania pn. „Przebudowa drogi powiatowej nr 2514W Myszyniec – Zdunek – Bartniki w km od 22+877,47 do km 25+079,47”.

Kwota pozyskanego dofinansowania na podstawie Umowy o dofinansowanie nr RFRD/189/2024 z dnia 30 sierpnia 2024 r. zawartej z Wojewodą Mazowieckim–Panem Mariuszem Frankowskim: 3 623 211,08 zł.

Celem dokonania przebudowy było podniesienie spójności komunikacyjnej miejscowości przylegających bezpośrednio do dróg powiatowych, poprawa stanu bezpieczeństwa sieci dróg publicznych, dostosowanie do ruchu pojazdów o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi napędowej do 11,5 t, czy też przywrócenie standardów technicznych.

Realizacja Zadania obejmowała:
- przebudowę nawierzchni jezdni na długości 2 202,00 mb i szerokości 6,00 mb o przekroju 1x2, masami mineralno bitumicznymi, grysowo żwirowymi,
- wykonanie chodnika z kostki brukowej betonowej na długości 516,62 mb po stronie prawej oraz na długości 452,00 mb po stronie lewej o szerokości 2,00 mb w m. Żelazna Rządowa,
- wykonanie odmulenia, odkrzaczenie, udrożnienie przyległych rowów trawiastych po stronie prawej oraz lewej, które stanowią rodzaj odwodnienia, 
- wykonanie i uzupełnienie obustronnych poboczy składających się z: pobocza utwardzonego o szerokości 0,75 mb po stronie prawej oraz lewej, z mas mineralno bitumicznych grysowo-żwirowych oraz pobocza gruntowego, ulepszonego z kruszywa łamanego na szerokośći 0,5 mb,
- wycinkę zakrzaczeń, 
- regulację wysokościową studzienek i zaworów sieci wodociągowej, 
- wymianę hydrantów nadziemnych na podziemne, 
- budowę kanału technologicznego, 
- wykonanie zjazdów zwykłych wraz z doświetleniem skrzyżowań z drogami gminnymi,
- uzupełnienie i odnowienie oznakowania pionowego i poziomego.

Efektem realizacji zadania jest podniesienie spójności komunikacyjnej miejscowości przylegających bezpośrednio do dróg powiatowych, poprawa stanu bezpieczeństwa sieci dróg publicznych, dostosowanie do ruchu pojazdów o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi napędowej do 11,5 t, przywrócenie standardów technicznych.

Koszt realizacji zadania to 5 224 780,88 zł.